Zarządzanie nieruchomością:

- organizacja  wspólnoty mieszkaniowej

- protokolarne przejecie nieruchomości

- prowadzenie księgowości Wspólnoty Mieszkaniowej

- weryfikowanie stanu prawnego i faktycznego nieruchomości

- prowadzenie wykazu lokali

- prowadzenie  i aktualizowanie spisu właścicieli i ich udziałów

- nadzór nad opłacaniem podatków i innych opłat publicznoprawnych przypadających od             nieruchomości wspólnych

- windykacja należności od dłużników

- pozyskiwanie pożytków dla nieruchomości

- zbieranie ofert i negocjowanie warunków dotyczących umów o dostawy, roboty bądź usługi związane z utrzymaniem nieruchomości

- przygotowanie i obsługa zebrań Wspólnoty Mieszkaniowej


Techniczne utrzymanie nieruchomości:

- prowadzenie książki obiektu budowlanego oraz dokumentacji technicznej nieruchomości zgodnie z przepisami prawa budowlanego

- zlecanie kontroli technicznych i okresowych przeglądów nieruchomości i urządzeń stanowiących ich wyposażenie techniczne zgodnie z wymaganiami prawa budowlanego

- nadzór nad zapewnieniem dla nieruchomości dostaw energii elektrycznej, energii cieplnej, wody, gazu, odprowadzania ścieków i wywozu nieczystości oraz weryfikacja zawartych wcześniej umów z dostawcami ww. mediów pod względem zgodności z prawem i ewentualne zawarcie nowych umów

- kontrola nad utrzymaniem w należytym stanie porządku i czystości pomieszczeń i urządzeń budynku oraz terenów wspólnych


Obsługa prawna:

  - opracowywanie i opiniowanie zawieranych umów

  - przygotowywanie wzorów uchwał i innych aktów prawnych Wspólnoty

  - reprezentacja Wspólnoty w stosunkach pomiędzy właścicielami

  - reprezentowanie Wspólnoty przed organami administracji publicznej na podstawie udzielonego pełnomocnictwa

  - zlecanie na podstawie uchwały i na koszt Wspólnoty windykacji opłat należnych od właścicieli lokali w postępowaniu sądowym i komorniczym

 


Obsługa księgową:

  - otwarcie rachunków bankowych dla Wspólnoty Mieszkaniowej i w jej imieniu dokonywanie rozliczeń poprzez te rachunki

  - prowadzenie odpowiedniej ewidencji księgowej w oparciu o obowiązujące przepisy oraz sporządzanie i składanie obowiązujących deklaracji

  - przygotowanie projektów planu gospodarczego

  - przygotowywanie naliczeń na podstawie uchwał Wspólnoty

  - sporządzanie i udostępnianie właścicielom rocznego sprawozdania finansowego

  - rozliczanie wpłaconych przez właścicieli zaliczek na pokrycie kosztów zarządu nieruchomością wspólną, kosztów zużytych mediów oraz wpłat na fundusz remontowy

Copyright © 2024 TMG Nieruchomości. Wszelkie prawa zastrzeżone

design by GreenMouse.pl